fbpx

Hvordan kan du synliggøre virksomhedens LinkedIn profil, indlæg, artikler og andet? 

I et tidligere blogindlæg omkring brugen af LinkedIn og hvorfor Linkedin er værdiskabende for dig og din virksomhed, listede vi 6 gode god og fif (Læs mere her)

I denne forbindelse vil vi i dette blogindlæg gøre dig klogere på værdien bag hashtags på LinkedIn.

Uanset om du tilhører byggebranchen eller ej, kan du med fordel gør brug af #hashtags, da dette blandt andet kan øge eksponeringen / synligheden af dine oplæg, nyhedsartikler og andet på LinkedIn.

For at hjælpe dig godt på vej med brugen af hashtags på LinkedIn, har vi skrevet en lille og nærværende guide. 

#Hashtags? Er det nu bare for at være smart og trendy?

Hashtags beskrives nok bedst som værende et slags søgeord. 

Formålet med at bruge hashtags i dine LinkedIn indlæg er, at dit indlæg bliver kategoriseret baggrund af hvilke hashtags du bruger. I denne forbindelse er det muligt for alle LinkedIn brugere at søge på et specifikt hashtag og se hvad andre personer eller virksomheder har skrevet om netop samme emne. Heraf er det også muligt at følge alle de hashtags du måtte finde interessant.

Hashtags kan altså øge synligheden af dine oplæg og dermed din virksomhed. 

 

Okay, hashtags er nu smart nok, men hvordan gør man?
Et hashtag kan være et enkelt eller flere sammensatte ord eller korte sætninger. 

Du skriver et #-tegn foran det søgeord du ønsker at fremhæve i dit opslag som eksempelvis: #bæredytighed #byggebranchen, #projekteri2020 eller andet. 

Husk at tage stilling til hvorvidt dine hashtags skal være på engelsk eller dansk. Hvis størstedelen af dine potentielle og nuværende kunder er udenlandske, giver det bedst mening med engelske hashtags og omvendt.

Du kan både bruge tal og bogstaver i dine hashtags. Du skal dog sørge for, at der er mellemrum mellem dine valgt hashtags og at du heller ikke bruger forskellige symboler, da disse ikke kan registreres i selve dit hashtags. 

Ifølge LinkedIn er tre det maksimale antal af hashtags du bør bruge i dine indlæg eller artikler.

Hvilke hashtags er så relevante for mig? 
For at sikre os at du får en god start i forhold til brugen hash i dit næste indlæg på LinkedIn, har vi listet en række relevante #hashtags inden for byggebranchen.

  • #facade – 2.673 følgere
  • #byggeri – 4.874 følgere
  • #arkitektur – 6.710 følgere 
  • #bæredygtighed – 358 følgere
  • #service – 7.896 følgere
  • #beton – 349 følgere 

Husk at vælg dine hashtags på baggrund af dit indlæg, artikel eller andet. Det handler ikke kun om at benytte sig af det mest brugte hashtag og nå ud til alle, men i lige så høj grad at nå ud til de relevante personer.

Vi håber at dette blogindlæg har gjort dig klogere på værdien bag #hashtags og at det har givet dig mod på at benytte hashtags i dit næste indlæg. 

Har du brug for hjælp? 
Har du brug for hjælp til udformning eller eksekvering af din sociale medie-strategi, tekstformidling til content eller andet? Vi står klar til at hjælpe dig. Kontakt os for en uforpligtende snak her.