ByBrachér

Martin Brachér – Personlig branding af Martin, som er blandt landets hurtigst voksende kunstnere.

Den talentfulde og fremadstormende kunstner Martin Brachér – ByBrachér – er en person alle i Danmark, hvis ikke i verden, bør holde godt øje med. Han er på få år gået fra militærmand til succesfuld kunstner, som en af de få i Danmark, der kan leve af sine værker. Når det kommer til kunstværker, er Martin på ingen måde tilbageholdende, hvilket også kommer til udtryk i udsmykningen af et jagerfly på 11 x 11,5 meter.

Opgaven

Martin Brachér har som ung kunstner været utrolig dygtig til at skabe en god forretning på de sociale medier, men der var savnet noget presseomtale, der kunne få gjort flere mennesker opmærksomme på hans utrolige kunst.

Udfordringen

Man har mange gange hørt historien om den unge iværksætter, der finder succes på kort tid, så udfordringen lå i at vinkle historien om Brachér på den helt rigtige måde. Derfor skulle der kombineres det kunstneriske med det kommercielle i vinklingen af Brachérs succes, så der kunne tages kontakt til nogle af de mere businessorienterede medier.

Resultat

Den største succes lå i at få Martin Brachér i et 3-minutters indslag i TV2 19-Nyhederne, skarpt efterfulgt af Brachérs optræden i Kulturen På P1 den 13. februar 2019, hvor han var inviteret til at tale om sin kunst og sin succes. Senest fik Brachér omtale i BT. Udover disse optrædener fik ByBrachér også omtale i nogle mindre publikationer såsom sn.dk.