Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for Gaest.com?
Medieomtale er en af det meste troværdige og effektive former for promovering. Og når man ikke har mange penge at bruge på markedsføring, er det en oplagt strategi at få andre til at sprede budskabet. 

Hvor tidligt i jeres “startup-rejse” valgte I at fokusere på at skaffe medieomtale for Gaest.com?
Medieomtale har været en del af vores markedsføringsplan helt fra starten, og er stadig idag noget, vi sætter stor fokus på. 

Hvilken værdi føler I, at jeres medieomtale har givet jer og Gaest.com som brand? Er der eventuelt nogle konkrete resultater, I kan fremhæve?
Det er svært at snakke om konkrete resultater ift. bundlinjen, men der er ingen tvivl om, at den brandgenkendelighed og vækst, vi oplever idag, er til dels takket være medieomtale – herunder især vores deltagelse i Berlinske Business Boost. 

Vil I fremadrettet investere (tid/penge) i medieomtale for Gaest.com?

Absolut. Nu at vi har lært meget om, hvad der virker/ikke virker, er det vigtigt for os at blive ved med at dyrke relationer med vores interessenter og sikre os, at vores omdømme og markedsposition styres i den rigtige retning. 

Baseret på jeres erfaring, vil I så mene, at det generelt er en god ide for startups at investere tid og penge på medieomtale? (Ser I eventuelt eksempler, hvor man IKKE bør gå efter at få medieomtale?)

Sure – why not? Men som en startup er det en god ide at huske, at der er mange ting, man selv kan gøre, uden at det skal koste en formue. I sidste ende handler det udelukkende, om du har en god historie at fortælle.