Hvilken selvmodsigende overskrift på, hvad der er vores første blogindlæg. God start! Vi tilbyder en service, som er kendt i forvejen og dermed ikke unik. Det betyder også, at du jo selv kan håndtere din PR og din kommunikation. Det er det samme, hvis du skal have en webshop. Du kan udvikle den selv eller få det gjort af professionelle. Det samme kan siges, hvis du skal bygge et hus. Du kan gøre det selv eller få det gjort af professionelle.

Så hvorfor ikke bare gøre det selv? Ofte er det en rigtig god idé at benytte professionelle. Især hvis man ikke selv er dygtig inden for det givne område. Det kan også være, at du måske har evnerne, men ikke tiden til det. Alt i alt er din tid din vigtigste ressource, og du gør klogt i at benytte den, hvor DU er stærk!

Hvis du mener, du har evnerne og tiden til at håndtere din egen PR og kommunikation, så fortæller vi her, hvorfor du IKKE skal hyre et PR- og kommunikationsbureau.

  1. Du arbejder og lever for din virksomhed. Du er måske direktøren i virksomheden, og derfor kender ingen din historie bedre end dig selv.
  2. En god historie vinder over en stærk relation. Hvis du arbejder med et PR- og kommunikationsbureau, har de mange (og gode) kontakter til journalister. Men DU har historien, og den gode historie vinder over den gode relation.
  3. Det er dyrt! Det koster nu engang penge at hyre et PR- og kommunikationsbureau. Penge, du kan bruge på meget andet.
  4. Du har allerede et stærkt brand.

Ovenstående er et par årsager til, hvorfor du IKKE skal hyre et PR- og kommunikationsbureau. Vi kan også sagtens nævne mange gode årsager til, hvorfor du skal!

Alt i alt skal du spørge dig selv om dette: Er min tid (ressource) godt givet ud, hvis jeg selv håndterer min PR og kommunikation? Eller er det bedre givet ud at hyre et professionelt bureau?