fbpx

Hvordan kan du synliggøre virksomhedens LinkedIn profil, indlæg, artikler og andet? 
Digital markedsføring og kommunikation spiller i dag en stor rolle, når det kommer til virksomhedernes måde at synliggøre sig på. Men betyder det at vi skal glemme alt om trykte medier og fysisk materiale?

Gået i glemmebogen?
I takt med en stadig stigende fokus på digitalisering af diverse marketings- og kommunikationsstrategier, er trykte medier og fysisk materiale så gået folks glemmebog?

Udefra ser det hele ud som et stort kapløb om at blive så digitale som overhovedet muligt. 
I denne forbindelse må vi dog ikke glemme vores tro følgesvend for virksomheder af alle størrelser – nemlig trykte medier og fysisk materiale.

Flyers, banner, magasiner, plakter – ja, you name it… alle sådanne typer af fysisk materiale har i mange fuldt både store og små virksomheder inden for alverdens brancher. Til trods for de mange digitaliseret medier, kan fysiske materialer stadig give din virksomhed værdi. 

Synliggør din virksomhed
Ved deltagelse i branchespecifikke begivenheder og messer er fysisk materiale essentielt. 

Til messer kommer du oftest i snak med både nuværende og potentielle kunder, forretningspartnere, leverandører andre. De fysiske materiale sikrer sig, at alle dem du snakker med, har noget, som de kan henvise til, når jeres samtale en gang måtte ende. 

Samtidig kan vi ikke komme uden om at alle elsker give-aways. Alt, der er gratis, tager folk imod med åbne arme, og der er næsten ikke noget du kan gøre forkert, når det drejer sig om give-aways til events og messer. 

Ideér til sådan fysisk materialer kunne være et lækkert magasin med diverse produktbeskrivelser, billeder og andre relevante nyheder. Du kan også dele kuglepenne, vandflasker, kalender eller andet ud, hvor virksomhedens navn og logo fremstår. Sådan give-aways har folk tendens til at gemme og dermed husker din virksomhed senere hen. 

Does and dont’s
Nedenstående har vi listet udvalgte ting som du skal (do’s) og ikke skal (don’ts) gøre i forbindelse med brug af fysisk materiale.

  • Do’s: Gør dig altid nogle tanker omkring materialevalg. Eksempelvis valg af papir til visitkort, printet billeder eller andet. Er bæredygtighed vigtigt for din virksomhed og ikke mindst dine kunde, kunne du heraf overveje at benytter genbrugspapir til eksempelvis dine visitkort.
  • Don’ts: Gør ikke brug af gammelt materiale. Sørg altid for at dit materiale er up to date og at det indeholder relevante nyheder, produktbeskrivelser og eller andet. Deltager du til forskellige events og messer er det vigtigt at dit materiale er opdateret. Der er ingen, der gider at læse de samme flyers og brochurer fra sidste års messe. 
  • Do’s: Sørg altid for at have forskellige typer af materialer med din virksomheds logo og navn. Det kan være alt lige fra vand til magasiner. Fysisk materiale er iøjnefaldende og kan være med til at synliggøre din virksomhed, hvis i for eksempel har en stand på en messe eller andet.  
  • Don’ts: Gør ikke brug af billeder, papir eller andet i dårlig kvalitet. Det er vigtigt at kvaliteten af dine fysiske materiale fremstår flot og skarpt. Folk har større tendens til at smide fysisk materiale ud, hvis kvaliteten og udseendet ikke er i top. Et lækkert design betyder alt. 

Har du brug for hjælp? 
Har du brug for hjælp til udformning eller eksekvering af din PR og kommunikationsstrategi, tekstformidling af diverse content til dit fysiske materiale eller andet? Vi står klar til at hjælpe dig. Kontakt os for en uforpligtende snak her.