Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for Emplate?

Vi valgte det fordi muligheden opstod. Vi kunne se at vi kunne nå vores målgruppe gennem medie-omtale.

Hvor tidligt i jeres “startup-rejse” valgte I at fokusere på at skaffe medieomtale for Emplate?

Vi har aldrig haft det som et fokusområde, men får det fra 2019, når vi bevæger os på nye markeder. Det er lettere at etablere et brand som kunderne har kendskab til.

Hvilken værdi føler I at jeres medieomtale har givet jer og Emplate som brand? Er der eventuelt nogle konkrete resultater I kan fremhæve?

At kunder, investorer og samarbejdspartnere hører om os og kontakter os.

Vil I fremadrettet investere (tid/penge) i medieomtale for Emplate?

Vi vil bruge ressourcer på det fra 2019, når vi etablerer os på nye markeder.

Baseret på jeres erfaring, vil I så mene at det generelt en god ide for startup, at investere (tid/penge) på medieomtale? (Ser i eventuelt eksempler hvor man IKKE bør gå efter at få medieomtale?)

Ja, men ikke til at starte med. I min optik skal man først fokusere på at bygge et produkt, der hurtigt skal på markedet og bevise effekter. Herefter kan det give mening at opsøge medierne, da det kan hjælpe på væksten. Men uden en rigtig case, der er bevist, får man ikke meget ud af medierne. Der er selvfølgelig edge-cases.