fbpx

Følg op på leads
Efter messen er overstået er det tid til at gøre status. Nåede I jeres mål? Hvor mange visitkort fik I delt ud, og hvor mange modtog I? De visitkort, I tog imod, kan være værdifulde leads til jeres forretning. 

At følge op kan tage tid, men I skal ikke underkende, hvor vigtigt det er for forretningen. I kan med fordel booke tid i kalenderen allerede inden messen og fordele mellem jer, hvem der følger op efter messen, for jo hurtigere I kontakter potentielle kunder, jo større sandsynlighed er der for et salg. Venter du for længe, kan du nemlig risikere, at andre har været på pletten før dig.

Har I løbende registreret de besøgende og noteret, hvad I har talt om og aftalt, vil det ikke være en større udfordring at følge op på kontakten. I kan eventuelt planlægge et par standardmail, der siger tak for interessen, en mail med henblik på et møde eller andet.

Det er vigtigt, at I kontakter alle, I har snakket med på messen, uanset om I tror, det ender med et salg eller ej. Det giver et positivt billede af jeres virksomhed til fremtiden, og der er større chance for, at de husker jer. Det viser, at I gerne vil dem, I har snakket med på messen. Det kan også være kontakten ender ud i et samarbejde eller giver din virksomhed en hel unik chance.

Hvis du har haft en speciel stand, en aktivitet eller en konkurrence, kan du inkorporere det i mailen. Så er du godt i gang.


Har du spørgsmål eller brug for hjælp? 
Har du brug for hjælp, hjælper vi gerne med alt fra hele processen ved messedeltagelse til blot udvalgte dele, så som tekstarbejde til både online og trykte medier, kommunikationsstrategi, networking og andet.

Vi står klar til at hjælpe dig. Kontakt os for en uforpligtende snak her.