Det er ikke nok blot at lave en PR-kampagne. Du skal også have et mål for din kampagne, så du efterfølgende kan måle på bundlinjen, om kampagnen har gavnet. Uden måling kan du ikke påvise, om kampagnen har været en succes eller ej. Men hvad måler du så på? Hvis du foretager de forkerte målinger, kan det nemt gøre mere skade end gavn.

Du måler slet ikke på din kampagne

Hvis du ikke måler din succes, ved du ikke, om indholdet, du producerer, eller den strategi, du implementerer, virkelig virker. Derfor er det elementært, at du bestemmer dig for, hvad målet for kampagnen er. Er det at øge trafikken til dit website, at forbedre konverteringen af de besøgende eller noget helt tredje?

Du foretager de forkerte målinger

Du foretager målinger på din kampagne, men du foretager de forkerte målinger. Du fokuserer på de “flotte” tal, men tal, som ingen værdi giver dig. Du måler på følgere på sociale medier, subscribers og lignende. Det ser godt ud med “flotte” tal, men det rykker ikke noget for din forretning. Der er tale om tal, som er flotte at rapportere videre, men det er måske ikke dem, som udbetaler løn i sidste ende.