fbpx

Når du kigger på din eksterne kommunikation i din virksomhed, hvem og hvad handler den så om? Chancen er, at den hovedsageligt handler om dig, og hvad du kan tilbyde potentielle kunder. Den tanke er på ingen måde urimelig, for som virksomhed, så sælger du primært en service. En service, som er til gavn for dine kunder.

Men vi kender alle sammen personen, der roser sig selv lidt for meget, personen, som er lidt for god til at klappe sig selv på skulderen, og den person vil vi helst ikke selv være. Derfor er der én ting, der virkeligt kan styrke din eksterne kommunikation i din virksomhed. Cases.

For med cases står du ikke og klapper dig selv på skulderen, du får dine tidligere kunder til at klappe dig på skulderen. Og hvem kigger vi ofte til, når vi skal vurderer andre? Jo, vi kigger ofte på deres omgangskreds. Hvem står de sammen med? Hvad siger de om personen? Og hvad er deres relation?

Med cases har du derfor muligheden for at få positiv omtale fra dine tidligere kunder, som du selv skriver. Det er dermed ikke sagt, at du skal lægge ordene i munden på dine tidligere kunder for at promovere dig selv. Historierne skal være autentiske, og de tidligere kunder, du bruger til cases, skal oprigtigt have været glad for dig.

For du vil ikke have, at en kunde efterfølgende skriver, at din case er usand, og arbejdsforholdet var besværligt. Ja, måske endda direkte ubehageligt. Det er nemlig noget, der kan skade din troværdighed, og det er noget, som er meget dyrt og tidskrævende at rette op på, hvis da ikke direkte ødelægger din forretning.

Nu, hvor jeg har sat frygten i dig, så lad mig berolige dig igen. Chancen for ovenstående scenarie er lille, men ikke desto mindre en realitet. Så, når du skriver dine cases, så vær oprigtig, og skriv de gode historier. Det, nemlig også den type historier, der virker bedst. Det er svært at skrive en god historie, der kun er delvis sand, men nemt at skrive en god historie, der er fuldstændigt sand, og læserne kan mærke det, når de læser den.

Når du så skriver på casen så få udtalelser, og skriv direkte om bestemte situationer. Situationer, hvor der opstod et problem, som endte godt alligevel. Specielt hvis det endte godt på grund af dig. De situationer er gyldne. Det sætter dig i et positivt lys, der ikke bare viser dig som en virkeligt god samarbejdspartner, men også en fleksibel problemløser. Noget som mange sætter pris på.

Hvis du nu sidder og er tændt på at skrive en masse cases, men ikke er helt sikker på, hvor du skal begynde, så begynd med at læse nogle andres cases. Inde på Bureubureau er der et væld af cases fra kommunikationsbureauer. Et kommunikationsbureau er ofte super skarp på at lave nogle rigtig gode cases. Derfor er det et godt sted at finde inspiration. Du kan enten finde ind til de forskellige cases på forsiden, eller så kan du læse mere her om de forskellige kommunikationsbureauer og deres cases.