Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for Brickshare?

Tanken bag Brickshare er at gøre det nemt og simpelt for alle at investere i fast ejendom. Derfor følte vi at der var kæmpe behov for at få PR således at alle kunne kende til Brickshares platform og hvad vores mission og vision var. Vi følte at vores produkt, er noget som er relevant for hr og fru Danmark og derfor var det vigtigt for os at få så meget presseomtale som muligt. Så det var strategien for os. Da vi samtidig ikke var funded af nogle investorer og derfor ikke havde store budgetter til markedsføring, måtte vi i stedet tænke kreativt.

Hvor tidligt i jeres “startup-rejse” valgte I at fokusere på at skaffe medieomtale for Brickshare?

Vi fokuserede på det som noget af det første og inden launch, var vi faktisk allerede nævnt i eksempelvis Børsen og hos Finansforbundet. Så det var faktisk planlagt fra dag ét.

Hvilken værdi føler I at jeres medieomtale har givet jer og Brickshare som brand? Er der eventuelt nogle konkrete resultater I kan fremhæve?

Det har bestemt skabt værdi. Vi startede med en helt simpel landing page, hvor man kunne læse om Brickshare og subscribe, således man ville blive opdateret i takt med udviklingen af Brickshare. Her oplevede vi stor stigning af antal tilmeldte, hver gang vi havde noget PR. Vi kunne eksempelvis se, at når vi var nævnt i Børsen, så var der efterfølgende omkring 100 personer som dagligt gik ind og tilmeldte sig i ugen derefter. Ligeledes efter vores interview i radioprogrammet ”De 6 hatte” fik vi også flere hundrede tilmeldinger og det er også noget vi efterfølgende har brugt i nyhedsbreve og det har generelt givet rigtig meget og det var også noget vi havde planlagt fra dag ét faktisk.

Vil I fremadrettet investere (tid/penge) i medieomtale for Brickshare?

Det skal vi helt sikkert. Vi har internt snakket om PR de sidste måneder, men når det kommer til stykket har vi pt. desværre ikke tiden til det. Det er pt. noget vi derfor overvejer at outsource, men måske samtidig noget som vi om et par måneder måske kan håndtere internt, såfremt vi finder den rette kandidat til netop den del.

Baseret på jeres erfaring, vil I så mene at det generelt en god ide for startup, at investere (tid/penge) på medieomtale? (Ser i eventuelt eksempler hvor man IKKE bør gå efter at få medieomtale?)

Hvis vi skulle gøre det hele om igen, så havde vi gjort præcist det samme. Fordi PR har været sindssygt vigtigt for os og vi ser rigtig mange som glemmer det derude. Vi har hele tiden tænk ”sale first” og vi gik i gang med at sælge faktisk fra dag ét, hvor vi begyndte at opbygget leads og her var PR en stor hjælp. For os betød det, at da vi lancerede havde vi over 1000 personer på vores lead-liste og 90% af dem kom gennem PR.

Så bestemt, er det noget vi vil anbefale. Man skal selvfølgelig passe lidt på med, hvor man dukker op, da ikke alle medier, måske giver det udtryk man ønsker at give.