Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for Burd?

Vi har valgt ikke at få medieomtale, før vi selv mener at vi er klar. ”Desværre” var der nogle journalister der fandt vores service sidste år og skrev en del artikler om os. Vi har dog en PR specialist og god ven som hjælper os med PR når vi er klar.

Hvor tidligt i jeres “startup-rejse” valgte I at fokusere på at skaffe medieomtale for Burd?

Se ovenstående svar.

Hvilken værdi føler I at jeres medieomtale har givet jer og Burd som brand? Er der eventuelt nogle konkrete resultater I kan fremhæve?

 Da vi ikke ønskede omtalen, så har vi ikke drevet den til det vi kunne have. Men vi var Danmarks mest downloadet app i et par dage, så isoleret set havde det en værdi for os, men hvis du ikke er klar til at bruge den værdi PR bringer med sig, så kan det også have en negativ effekt og idet folk troede at vores app var landsdækkende, så vi negative reviews af folk der boede uden for vores område, på trods af at medierne skrev at Burd var en Københavnsk fokuseret app.

Vil I fremadrettet investere (tid/penge) i medieomtale for Burd?

 Ja, men i noget tid vil vi bruge kontakter i vores eget netværk.

Baseret på jeres erfaring, vil I så mene at det generelt en god ide for startup, at investere (tid/penge) på medieomtale? (Ser i eventuelt eksempler hvor man IKKE bør gå efter at få medieomtale?)

Baseret på vores erfaring, så vil jeg sige nej. Medierne er så stærk en kraft og startups er så skrøbelige, at det ikke mixer godt. Som startup vil jeg anbefale at få styr på forretningen. Man kan nå at pivotere et par gange før man finder den rigtige model og indtil da, så bør man ikke bruge medierne, idet den hype der kan komme igennem medierne, kan være ødelæggende for en startup.