Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for MeeW?
Vi vil gerne være med til at præge den holdning, der kommer til at være omkring vores ideologi. Dette gør vi bedst ved at parre op med dygtige journalister som har en ærlig og ikke-frenetic approach til det delte novelty medie. Den sekundære og selvsagt årsag er den brede eller lokale dækning, som medier kan give.

Hvor tidligt i jeres “startup-rejse” valgte I at fokusere på at skaffe medieomtale for MeeW?
Vores marketing og PR strategi indeholdte både det trykte og digitale medie allerede ved konceptualiseringen af MeeW. Efter lancering er det fortsat en af vores hovedindsatser, at fokusere på at få en nuanceret og fagligt samt teknologisk korrekt afbildning af MeeWs udvikling, hvorfor der kan være tale om ongoing kommunikation mellem medier og MeeW.

Hvilken værdi føler I at jeres medieomtale har givet jer og MeeW som brand? Er der eventuelt nogle konkrete resultater I kan fremhæve?
Det korrekte medie kan skabe troværdighed i et ellers fragmenteret og fake-news marked. Brandværdi, troværdighed, first-moover brugere, trendsettere og kritik var nogle af de væsentligste værdier og resultater, vi opnåede. For os er kritik en fantastisk mulighed for at lytte på markedet i forbindelse med formningen af produkterne – dog ikke sagt, at markedet determinerer, hvordan vores produkter dannes eller ser ud. Vi tror på en sund balance mellem at lytte på kritik og tro på sin intuition – for ellers rykker vi ikke til grænserne for innovation, hvis markedet og holdninger får lov til at diktere, hvad der skal udvikles. Således er kritik essentiel og en værdi, vi værdsætter, men er samtidig en typisk anmærkning fra brugere og kassetæknings-folk, som lever i comfort-zoner.

Vil I fremadrettet investere (tid/penge) i medieomtale for MeeW?
Ja. Min professer på universitet lærte mig for knap 15 år siden at 90% af et produkt var markedsføringen – og medieomtale er om noget blevet en del af markedsføringsbudgetterne og metoderne hos mange.

Baseret på jeres erfaring, vil I så mene at det generelt en god ide for startup, at investere (tid/penge) på medieomtale? (Ser i eventuelt eksempler hvor man IKKE bør gå efter at få medieomtale?)
Det er kun en god ide, hvis du har en god ide. Det er kun en god ide, hvis du har proof of concept. Der florer for mange historier om selverklærede protagonister, som vi burde være foruden. Og ligeliges florer der for lidt nyheder om succesfulde start-ups, personer og koncepter, som vi aldrig hører om. Det er ikke en god ide at bruge penge på medieomtale – er din ide, produkt eller budskab godt, skal folk nok få øjnene op for det – også udenom medierne. Alle platforme eksisterer allerede. Og i en verden, hvor man kan betale sig fra omtale, er mere vigtigt end nogensinde før, at man som iværksætter – om det er med din kunst eller virksomhed – er pusher dit produkt igennem betalt et betalt medie, hvis du oprigtigt ikke har en nyhed, der enten løser et problem, appellerer til tusinder af mennesker, hjælper den næste generation, de ældre eller naturen. Hvis du blot pusher dit produkt igennem betalte medier, er du en del af problemet. Et problem, hvor du er misinformeret, hvis du læser/ser nyheder – og du er uinformeret, hvis du ikke gør. Vær en del af løsningen, eller undgå at skabe flere problemer.