Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for MyMonii?

MyMonii er et nyt og banebrydende produkt, og derfor har medierne af sig selv haft en stor interesse i os fra starten af. På den måde har vi været privilegerede. Det handler altid om den gode historie for medierne, og den har MyMonii.

Med MyMonii, som er Danmarks førende app til lommepenge og betaling for familier med 7-13 årige børn, kan forældre overføre faste lommepenge til deres børn og sætte opgaver op med belønninger på. Flere end 45.000 familier bruger allerede MyMonii til at give deres børn en bedre forståelse for værdien af penge ved at give dem et overblik over deres tjente og opsparede penge.

Derudover har MyMonii som de første lanceret en mobilbetalingsmulighed for børn, hvilket naturligvis havde stor interesse for medierne. Det bugner med apps og andre digitale betalingsløsninger, der skal gøre en kontantløs hverdag nemmere og mere bekvem – for de voksne. Nu får børn for første gang mulighed for på egen hånd at betale med mobilen i butikkerne, når MyMonii i samarbejde med Nets lancerer en ny løsning baseret på Dankort. Det er en god historie, og den kom også bredt ud nationalt og regionalt inklusive radio, tv, online, print, etc.

Kort sagt, har du en god historie eller en stor nyhed, så er medierne interesserede i at skrive om det.

Hvor tidligt i jeres “startup-rejse” valgte I at fokusere på at skaffe medieomtale for MyMonii?

Vi har fra start været bevidste om de muligheder og den troværdighed medieomtale giver. Medierne har kunne se den gode historie i os og har selv henvendt sig mange gange, ligesom vi har rakt ud til udvalgte medier, når vi har kunne se en god og relevant historie for de respektive medier.

Hvilken værdi føler I at jeres medieomtale har givet jer og MyMonii som brand? Er der eventuelt nogle konkrete resultater I kan fremhæve?

Medieomtale giver en stor værdi i form af troværdighed og kendskabsgrad. Helt konkret kan vi se en ekstraordinær tilstrømning af nye MyMonii-brugere, når vi har haft større omtale i medierne.

Vil I fremadrettet investere (tid/penge) i medieomtale for MyMonii?

Vi vil fortsat dele alle vores gode historier med relevante medier og journalister.

Baseret på jeres erfaring, vil I så mene at det generelt en god ide for startup, at investere (tid/penge) på medieomtale? (Ser i eventuelt eksempler hvor man IKKE bør gå efter at få medieomtale?)

Din PR-strategi bør altid afhænge af din målgruppe såvel som din forretningsstrategi. Find ud af, hvilke medier dine kunder og andre vigtige stakeholdere bruger, og vær til stede der.