Interview
Vi har haft en række interviews med kompetente personer, der alle arbejder i spændende startups. Vi har talt med dem om deres erfaringer med PR.
Sinful: Medieomtale har tilført mere tillid til vores virksomhed og brand
Interview med Mathilde Mackowski, Co-founder hos Sinful. Hvad fik jer til at fokusere på presseomtale for jeres virksomhed? “Vi har altid haft en tro på vores forretning. Vi vidste fra starten af, at vi havde en unik historie, og at den var spændende for andre at høre...
Gaest.com: Den brand genkendelighed og vækst vi oplever idag er til dels takket være medieomtale
Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for Gaest.com? Medieomtale er en af det meste troværdige og effektive former for promovering. Og når man ikke har mange penge at bruge på markedsføring, er det en oplagt strategi at få andre til at sprede...
Ernit: Vi havde brug for omtale allerede inden vi havde et produkt på markedet
Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for ERNIT? Vi har - som nævnt - en CEO i Søren Nielsen, som er uddannet journalist og har gode forbindelser i branchen, så det har ikke været svært at få omtale. Desuden har vi i fintech-industrien et "sexet"...
Passendo: På baggrund af den artikel fik vi lukket yderligere 4-5 kunder
Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for Passendo? For at opnå opmærksomhed og opbygge troværdighed hos vores målgruppe. Hvor tidligt i jeres "startup-rejse" valgte I at fokusere på at skaffe medieomtale for Passendo? Helt fra starten Hvilken værdi...
Contractbook: PR har virket som en blåstempling af vores virksomhed
Hvad fik jer til at fokusere på presseomtale for jeres virksomhed? Presseomtale er dels en blåstempling af ens virksomhed, dels en måde man kan forsøge at præge sit felt. Vi har brugt en del energi på at skrive debatindlæg og kronikker, for vi vil gerne involvere os i...
Rask Rask: Spark døren ind og få succes med PR fra start
Billede//Kilde Da RaskRask blev startet tilbage i 2015 gik der ikke lang tid før, der var taget kontakt til de første aviser og medier. Lokale medier er ofte interesseret i at skrive om nystartede virksomheder i byen, derfor er det en relativ enkel måde at skaffe den...
Matter: “Det har helt sikkert givet en masse relevante kontakter og invitationer – og blandt andet hjulpet på antallet af potentielle kunder”
Vi har talt med Niels Fibæk-Jensen, Co-founder og CEO af Matter og spurgt ind til deres erfaringer omkring PR. Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for Matter? Det har vi især for at få kontakt til investorer, partnere, kunder, samt for at bygge et...
Burd: “Som startup vil jeg anbefale at få styr på forretningen”
Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for Burd? Vi har valgt ikke at få medieomtale, før vi selv mener at vi er klar. ”Desværre” var der nogle journalister der fandt vores service sidste år og skrev en del artikler om os. Vi har dog en PR...
Aryze: “Vi har dog oplevet, at vores historier i medierne har givet respekt hos folk i branchen”
Vi har talt med med Rasmus Brunn, Communications Manager hos Aryze og spurgt ind til deres erfaringer og brug af PR.Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for Aryze? Som en moderne virksomhed skal man have medieomtale for at positionere sig...
PensoPay: “Det handler om at opbygge tillid, og PR er en af håndtagene til opnåelse af det”
Vi har snakket med Maiken Paaske, der sidder som Business Development Manager hos Lunar Way og spurgt hende om deres erfaringer med PR og kommunikation. Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for PensoPay?Det handler om at opbygge tillid, og...
Gloove: “PR har givet nye samarbejder B2B og også flere kunder. Og derudover har det givet mange professionelle muligheder.”
Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for Gloove? Jeg ser PR som værende en mulighed for både at få kunder, men også at få omtale om værdier for virksomheden og de tilknyttede til virksomheden. Desuden er det en god måde at ramme B2B...
MyMonii: “Kort sagt, har du en god historie eller en stor nyhed, så er medierne interesserede i at skrive om det”
Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for MyMonii? MyMonii er et nyt og banebrydende produkt, og derfor har medierne af sig selv haft en stor interesse i os fra starten af. På den måde har vi været privilegerede. Det handler altid om den...
Plinthit: “Vi ser det som at medieomtale skaber omkredsen/tyngden i og omkring virksomheden”
Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for Plinthit? Medie omtale er rygdækning. Opbygning af kendskab til ens virksomhed generalt i befolkningen er essentielt for at kunne få gennembrug samt giver det et god ekstra skub til trivielle...
Be My Eyes: “Mediedækning kan være utroligt brugbart for startups”
Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for Be My Eyes? Som en startup med global rækkevidde, kan det være en stor udfordring at nå de forskellige markeder gennem klassisk marketing, i og med at vi ikke har ressourcer til lokaliserede marketingsindsatser....
Forecast: “Vi er i gang med at lave noget mere brand awareness, så potentielle kunder begynder at kende os”
Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for Forecast? Vi er i gang med at lave noget mere brand awareness, så potentielle kunder begynder at kende os. Hvor tidligt i jeres "startup-rejse" valgte I at fokusere på at skaffe medieomtale for...
MeeW: “Det korrekte medie kan skabe troværdighed i et ellers fragmenteret og fake-news marked”
Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for MeeW? Vi vil gerne være med til at præge den holdning, der kommer til at være omkring vores ideologi. Dette gør vi bedst ved at parre op med dygtige journalister som har en ærlig og ikke-frenetic...
Emplate: “Herefter kan det give mening at opsøge medierne, da det kan hjælpe på væksten”
Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for Emplate? Vi valgte det fordi muligheden opstod. Vi kunne se at vi kunne nå vores målgruppe gennem medie-omtale. Hvor tidligt i jeres "startup-rejse" valgte I at fokusere på at skaffe medieomtale...
Farmbackup: “I vores optik er medieomtale et godt startskud når man lancere produkter eller åbner nye markeder”
Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for Farmbackup? I vores optik er medieomtale et godt startskud når man lancere produkter eller åbner nye markeder. Kunder er som regel forsigtige med, at bevæge sig ud, hvor de er bange for, at de ikke...
Queue-It: “PR mainly supports our general branding efforts”
Why did you choose to focus on getting media coverage (PR) for Queue-it? At Queue-it we feel that media coverage is a good way to support our efforts to spread the word about our mission to help support fairness on the internet during mass-interest...
Lunar Way: “PR var noget af det første vi satte ind på. Vi var fx i TV2 nyhederne allerede før vi var kommet helt på plads i vores lokaler”
Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for Lunar Way? Da vi startede ud, var det vigtigt for os at få medieomtale i de traditionelle medier, da det hjalp os med at positionere os i markedet. Det var samtidig med til at skabe øget awareness og...
Brickshare: “Inden launch, var vi faktisk allerede nævnt i eksempelvis Børsen og hos Finansforbundet. Så det var faktisk planlagt fra dag ét”
Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for Brickshare? Tanken bag Brickshare er at gøre det nemt og simpelt for alle at investere i fast ejendom. Derfor følte vi at der var kæmpe behov for at få PR således at alle kunne kende til Brickshares platform og...
LuggageHero: “Medieomtale er et værktøj alle startups bør gøre brug af”
Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for LuggageHero? Validering er det vigtigste du har brug for som startup. Du har ikke en lang historie som virksomhed og oftest en ny måde at gøre tingenen på. At journalister skriver om en validerer ens...