fbpx

Medarbejderne er altafgørende
Du er nu helt klar med din stand, materialer med mere og messen nærmer sig. Du mangler dog lige et ret vigtigt element; dit personale. Personalet er altafgørende for, om du når dine mål på messen.

Det er derfor vores råd, at du skal vælge det helt rette og imødekommende personale til at stå i virksomhedens stand. Det er ikke alle, der kan lide at stå på en messestand, eller som er gode til det. Når du har udvalgt dit personale, kan det være en god ide at træne og/eller briefe dem. 

Det kræver lidt at forberede personalet, men når de er klar og motiverede, bliver din messestand en succes!

1. Vær velforberedt: Planlæg, hvordan du og dit personale præsenterer virksomheden.
I kommer til at præsentere virksomheden, ydelser, produkter og andre facts på mange forskellige måder i løbet af messen. I denne forbindelse kan i overveje at øve en kort og præcis pitch.

En omkring virksomheden, en omkring jeres ydelser, en omkring jeres produkter osv. På denne måde kan i yderligere sikre jer at få alle relevante facts med. 

2. Planlæg, planlæg, planlæg: Hvem rydder op på standen? Hvem fylder op med brochurer, kaffe eller andet? Hvem går rundt til de andre stande og hilser? I skal fordele roller og ansvar inden messen, og I kan aftale, hvad I gør, og hvad I ikke gør på standen.

I kan eksempelvis aftale, hvem der er standleder. Lederen har det overordnede ansvar for standen og for, at målsætningerne for deltagelsen bliver nået. Husk, at kommunikation er nøglen! Både til jeres besøgende og kunder, men også indbyrdes.

3. Kickoff-møde: Det er en god idé at holde et møde inden messen, hvor du sætter fokus på, hvad jeres mål er, og hvordan I når dem. Hvad er jeres fokusområder? Dette er vigtigt at finde ud af, for at både jer og de besøgende får mest muligt ud af jeres messedeltagelse. 

4. Instruktion: Hvis dine medarbejdere ikke har prøvet at sælge før, kan det være, de skal trænes eller briefes omkring disciplinen. Det kan være, de skal instrueres i, hvordan de spørger ind til kundens behov, hvordan de kan demonstrere produktet eller andet.

5. Husk den gode attitude!

Og husk at registrere de besøgende på din stand!
På den måde bliver ingen potentielle kunder eller partnere glemt.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp? 
Har du brug for hjælp, hjælper vi gerne med alt fra hele processen ved messedeltagelse til blot udvalgte dele, så som tekstarbejde til både online og trykte medier, kommunikationsstrategi, networking og andet.

Vi står klar til at hjælpe dig. Kontakt os for en uforpligtende snak her.