Vi har snakket med Maiken Paaske, der sidder som Business Development Manager hos Lunar Way og spurgt hende om deres erfaringer med PR og kommunikation. 

Hvorfor har I valgt at fokusere på at få medieomtale for PensoPay?
Det handler om at opbygge tillid, og PR er en af håndtagene til opnåelse af det.

Hvor tidligt i jeres “startup-rejse” valgte I at fokusere på at skaffe medieomtale for PensoPay?
Fra dag 1 forsøgte vi – dog med blandet held.

Hvilken værdi føler I at jeres medieomtale har givet jer og PensoPay som brand? Er der eventuelt nogle konkrete resultater I kan fremhæve?
Efter vores to seneste historier er der større etablerede kunder der har ringet til os ift deres betalingsløsning.

Vil I fremadrettet investere (tid/penge) i medieomtale for PensoPay?
Uden tvivl

Baseret på jeres erfaring, vil I så mene at det generelt en god ide for startup, at investere (tid/penge) på medieomtale? (Ser i eventuelt eksempler hvor man IKKE bør gå efter at få medieomtale?)
Ja, og omtale skal afvejes ift dit produkt – er det b2b så overvej nøje hvor dine potentielle kunder.
En anden læring fra konkurrenter og kunder: Hvis du har et produkt som ikke står helt klart, så lad være med at få PR på hvor meget bedre det er end dine konkurrenter.