fbpx

I vores seneste blogindlæg delte vi relevant viden omkring brugen af hashtags på LinkedIn, og hvordan hashtags kan øge synligheden af dine LinkedIn indlæg og dermed din virksomhed. (Læs mere her)

I forbindelse med synlighed af din virksomheds LinkedIn indlæg, vil vi i dette blogindlæg komme med konkrete tips til hvordan du får succes med dine indlæg, artikler, nyheder og andet. 

Hvad skal du så poste på din virksomhedsprofil? og hvad synes personerne i dit netværk egentlig er interessant? 
Det er ikke altid nemt at finde ud af, hvad man skal poste på sin virksomhedsprofil. Som med andre sociale medier er det først og fremmest vigtigt, at du har et klart formål med dit opslag.

Vi har her listet tre forslag som jeres næste Linkedin indlæg kunne omhandle

  • “Mød vores ny kollega” – Indlæg, som omhandler personer, der er blevet en del af jeres virksomhed ses at være opslag hvor mange liker, deler eller kommenterer. I forbindelse med sådan et oplæg vil det være ideelt at tagge@ de personer opslaget måtte omhandle samt gør brug af relevante hashtags såsom eksempelvis #job #nykollega #ledelse. Gør også brug af et relevant billede eller film – eventuelt af jeres nye kollega, da dette også øger synliggørelsen af jeres opslag. I kunne også lave forskellige opslag hvor I enkeltvis introducerer virksomhedens medarbejdere, deres rolle og arbejdsopgaver i virksomheden #baggomvirksomheden
  • Tidens Trends – bæredygtighed” –  Helt generelt hitter LinkedIn opslag som berører nuværende trends. Disse opslag ses ofte at have en relativ høj eksponering, da emnet kan fange mange personers interesse. #Bæredygtighed er blandt en af mange emner, som er et godt samtaleemne. I denne forbindelse kunne jeres næste opslag på LinkedIn eksempelvis omhandle hvordan I, i jeres virksomhed kigger indad og gør jeres for at være mere bæredygtige. Fx. afskaffelse af plastikkrus og kopper i hele virksomheden, fokus på offentligt transport internt i virksomheden eller andre initiativer som disse. #godhistorie #kigindad
  • Deltagelse på messer og andet” – Opslag omkring deltagelse af diverse arrangementer og events såsom messer, konkurrencer, netværksmøder med mere, ses også ofte at have en høj eksponering. Sørg for at tagge@ de forskellige arrangører af de enkelte events som din virksomhed deltager i. Ved deltagelse af eksempelvis en messe, kan i lave en kort video, hvor en eller flere medarbejdere fra jeres stand fortæller at alle er velkommen til en snak og hvor man finder jer på messe #Komglad #Messe2020 

Hvad der er interessant og dermed også populært afhænger selvfølgelig også af dit netværk. Derfor foreslå vi også, at i løbende holder øje med jeres LinkedIn data. 

Ved at måle jeres virksomhedsprofils performance, kan I finde ud af hvilken type indhold jeres netværk kan lide. Hold øje med eksponeringerne af jeres opslag – eksempelvis hvilke opslag der har flest visninger, likes, delinger og kommentarer. 

Vidste du at… Tidspunkt og ugedag påvirker din eksponering af dine opslag på sociale medier. 

En undersøgelse fra Sprout social viser at, LinkedIn-brugere er mest aktive i hverdagen tirsdag til fredag i tidsrummet mellem kl. 08.00 til kl. 14.00.

Har du brug for hjælp? 
Har du brug for hjælp til udformning eller eksekvering af din sociale medie-strategi, tekstformidling til content eller andet? Vi står klar til at hjælpe dig. Kontakt os for en uforpligtende snak her.