fbpx

I dette blogindlæg vil vi gøre dig klogere på hvad PR egentlig er, og hvorfor det er så vigtigt som alle går og siger, selv i byggebranchen. 

Lad os nu bare kalde en spade for en spade!
Forklaret på godt dansk står PR for public relation, altså offentlig relation. PR omhandler den måde hvorpå en virksomhed skaber, opretholder og eller øge sit images overfor både kunder, investorer, medarbejder, samarbejdspartnere osv.

Nu tænker du måske, jamen er det ikke bare et andet ord for markedsføring? Både og… Det kan være svært at skelne entydigt mellem PR og markedsføring, da PR bevæger sig i grænselandet mellem flere kommunikationsdiscipliner. 

Helt grundlæggende er et positivt omdømme og godt image vigtig for alle virksomheder uanset branche, type kunder, ydelser med mere, og det er her PR kommer ind i billedet…

Brug PR til at opbygge et positivt omdømme og godt image
Med en aktiv PR-indsats kan det lade sig gøre at skabe og opretholde et positivt billede af din virksomhed. Formår du at opnå succes med din PR-strategi vil det i sidste ende få en afgørende indflydelse på din virksomheds salgstal. 

For at opnår succes med din PR, er det vigtigt at der er en direkte og tydelig sammenhæng mellem ord og handling, og at din virksomheden fremstår ærlig og troværdig. Det duer ikke at love guld og grønne skove, hvis du ikke kan holde det. 

De produkter, ydelser og andet i tilbyder jeres kunder, skal leve op til deres forventninger for at forstærke jeres omdømme og image positivt.

Skyd ikke altid med spredehagl  
Det er en god idé at gør brug af forskellige typer mediekanaler i forhold til virksomhedens PR-strategi. Det er dog vigtigt at de kanaler du vælger, er relevante i forhold til den branche du befinder dig i, dine kunder, samarbejdspartnere med mere.

Er du stadig i tvivl om, hvorvidt pr er vigtigt for dig og din virksomhed?… Så får du her vores 3 bedste grunde til at igangsætte en PR-strategi

1. PR er med til at øge dit brands troværdighed. Arbejdet med Public Relations søger nemlig at opbygge tillid mellem dit brand og kunderne

2. PR øger din tilstedeværelse på de digitale medier ved også at inddrage de sociale medier i promoveringen af din virksomhed

3. PR kan være med til at øge salget og profitten gennem opmærksomhed, forståelse og tillid til dit brand

Har du brug for hjælp? 
Har du brug for hjælp til udformning eller eksekvering af din PR-strategi, valg af medie kanaler, udarbejdelse eller formidling af pressemeddelelser eller andet? Vi står klar til at hjælpe dig. Kontakt os for en uforpligtende snak her.