Ydelser

Sådan kan vi hjælpe jer

Vi er et kommunikationsbureau, som hjælper kunder inden for byggebranchen med at skabe god PR, markedsføring og kommunikation. Vi leverer et bredt udvalg af ydelser og løsninger, som alle vil gavne din virksomhed eller dit projekt, og vi eksekverer og skaber resultater. Vores kunder kan deres håndværk, og vi kan vores.

Vi deler vores ydelser op i tre kategorier, som alle hænger sammen. For at kunne eksekvere og skabe resultater for din virksomhed må vi skabe en strategi, og for at kunne skabe en strategi må vi lave en analyse og vurdering af casen. Vi er eksperter i projektledelse og er med fra start til slut.

ANALYSE OG RÅDGIVNING

Vi starter altid med at snakke med dig for at forstå, hvad vi kan hjælpe med, hvordan jeres virksomhed er skruet sammen, og hvordan jeres tone of voice er, så vi kan skabe materiale, som er skræddersyet til netop din virksomhed.

Rådgivning

Det kan være svært at vide, hvordan man griber intern såvel som ekstern kommunikation an, og der kan opstå mange spørgsmål, når en virksomhed skal analysere sig frem til en kommunikationsstrategi.

Om I bare er i tvivl om opsætningen af jeres nyhedsbrev, eller om det er hele den strategiske kommunikation for jeres virksomhed, er vi hos VIGILANT altid klar til at besvare og rådgive jer om alle de spørgsmål og problemer, I måtte have.

Kommunikationstjek
Har I brug for at afdække svaghederne og styrkerne ved jeres kommunikation? Er der områder, hvor I skal gøre en større indsats eller prioritere anderledes? Hvilke potentialer er der i jeres kommunikation?

Det er vi hos VIGILANT eksperter i at svare på. Vi hjælper jer med at afdække alle aspekter af jeres kommunikation og kommer med vores anbefalinger til konkrete tiltag, som styrker jeres kommunikation.

Medieanalyse og kortlægning
Hvilke medier er relevante for jeres virksomhed og produkter? Er det relevant for en bestemt gren af en branche, eller skal I ud i de brede medier?

Hos VIGILANT kan vi analysere, hvordan jeres virksomhed og jeres nærmeste konkurrent bliver omtalt i medierne. Vi kan også kortlægge de forskellige journalisters kendskab til jeres virksomhed og deres ønsker til pressemateriale. Vi er selv i dialog med journalister i vores daglige arbejde, og vi ved af erfaring, at en god dialog er et godt fundament for senere historier.

STRATEGI

Når vi sammen har fundet ud af, hvad vi kan hjælpe med, udtænker vi en strategi, så vi kan understøtte jeres virksomheds mål og løfte jeres kommunikation til et nyt niveau.

Kommunikationsstrategi

Jeres kommunikation skal afspejle, hvem I er, og den skal understøtte jeres mål. Her kommer kommunikationsstrategien ind og beskriver, hvordan I skal gøre det. Den indeholder blandt andet, hvilke kommunikationskanaler, I skal benytte, og hvad jeres kernebudskaber skal være.

Vi laver en kommunikationsstrategi i tæt samarbejde med jer for at sikre, at I jeres kommunikation er optimeret bedst muligt. Vi opsætter en nem og overskuelig strategi, som indeholder, hvor I er nu, hvor I vil hen, og hvordan I kommer det og endelig eksekveringen af tiltagene.

Social medie-strategi

De sociale medier kan være en jungle. Der findes dels mange af dem, og dels kan det være svært at håndtere dem. Der kan opstå mange spørgsmål om, hvordan man forholder sig, hvordan man taler ind i mediernes kontekst og meget andet.

Én ting er sikkert, og det er, at det øger salget, hvis en virksomhed er til stede på sociale medier. Vi har stor erfaring med de sociale medier og ved, at det kræver et mål, en strategi og en plan at få succes. Sammen med jer finder vi ud af, hvad I vil opnå med jeres sociale medier, og hvordan I opnår det.

Pressestrategi

Det kræver en klar strategi at nå pressen, og det kræver, at I har overvejet, hvad jeres mål skal være. I kan opnå større brand awareness, positionere jer som eksperter, og erfaringer viser, at I også kommer til at øge salget.

Jeres tilgang og vej til pressen bør tage udgangspunkt i en pressestrategi. Den indeholder blandt andet en analyse af, hvilken type omtale I er interesserede i at få, og hvordan I opnår jeres mål. Hos VIGILANT ved vi, hvilke medier I skal kontakte, hvem I skal kontakte først, og i hvilket format den enkelte journalist skal kontaktes. 

Brandingstrategi
At have et stærkt og godt brand er vigtigt i en branche med mange spillere. Det kan også være, at jeres brand ikke er top of mind hos jeres kunder, business-kunder eller slutbrugere.

Der skal en strategisk indsats til for at ændre holdningen til og opmærksomheden om jeres brand. Det kræver både indledende arbejde med en undersøgelse hos jeres målgruppe, og det kræver tiltag at ændre holdningen blandt målgruppen. Vi kan hjælpe jer gennem hele branding-processen – fra analyse til strategi og eksekvering.

Nyhedsbrev-strategi
At nå kunderne gennem nyhedsbreve er en meget effektiv og billig måde, I kan markedsføre jer på. Men hvornår skal nyhedsbrevene sende ud? Hvad skal de indeholde? Hvordan skal de se ud?

Det er bare nogle af de få spørgsmål, der kan dukke op, når I som virksomhed skal opsætte en strategi og nogle mål. Hos VIGILANT har vi mange års erfaring med planlægning af strategi og udsendelse af nyhedsbreve til forskellige brancher og forskellige målgrupper, og vi kan derfor også hjælpe jer med at nå jeres mål.

Navneudvikling
Navnet på et produkt, en kampagne eller måske en helt tredje ting spiller en stor rolle i opfattelsen af både virksomheden og produktet. Det kan være en lang proces at skabe det rigtige navn, og processen kan indeholde mange elementer, interessenter, kravspecifikationer med videre.

Hos VIGILANT har vi krøllede og kreative hjerner og kompetencerne til at hjælpe jer med at skabe lige det navn, I selv eller jeres produkt, kampagne eller andet fortjener.

Kommunikation

Vi har et team bestående af dygtige og erfarne tekstnørder, med mange års erfaring, som sikrer at I hver gang modtager det professionelle arbejde, som netop jeres brand fortjener.

Pressemeddelelse

Den mest effektive måde, du og din virksomhed kan kommunikere nyheder og budskaber ud på, er ved at gøre flittigt brug af professionelle pressemeddelelser. Det lyder måske simpelt, men udfordringen er ofte, hvordan man som virksomhed skal formidle sin interne viden til en ekstern målgruppe.

Vi hos VIGILANT har stor erfaring med at skrive pressemeddelelser og med at få dem vinklet rigtigt, så de ender i de relevante medier. Vi har styr på nyhedstrekanter, journalistiske kriterier og alt andet, der skal tages højde for. Fordelen ved en pressemeddelelse er også, at dele af dens indhold kan deles på sociale medier og i blogindlæg.

Blog

En blog er en god måde at styrke din virksomheds brand på. Her kan du vise, at du er ekspert inden for netop dit område, og mon ikke dine kunder helst vil have hjælp eller købe produkter af en ekspert?

Hos VIGILANT har vi mange års erfaring med at skrive blogindlæg med forskelligt indhold til forskellige målgrupper, og med vores ekspertise er vi sikre på også at ramme din målgruppe med dit indhold – uanset om du selv har skrevet det, eller om vi skal skrive det for dig. Fordelen ved et godt blogindlæg er, at indholdet kan bruges på sociale medier og i nyhedsmails, hvor I opnår større eksponering.

Nyhedsbrev
En af de bedste måder, du kan nå dine kunder på, er gennem nyhedsbreve. Her får din målgruppe lige præcis de nyheder, du udvælger, direkte ind i indbakken.

Vi har erfaring med hele processen; fra idé og planlægning til kundens indbakke, og vi hjælper dig gerne med alt fra sparring og råd omkring de enkelte dele til at varetage hele processen.

Hjemmesidetekster
Om vi vil det eller ej, spiller kvaliteten af hjemmesideteksterne en stor rolle i opfattelsen af virksomheden og dens brand.

Hos os har vi mange års erfaring med at formulere gode hjemmesidetekster, og vi er eksperter i at ramme din virksomheds tone of voice. På den måde sikrer vi os, at teksterne rammer plet hver gang.

Debat og kronik
Nogle gange er et debatindlæg eller en kronik en bedre måde at få omtale på, end en artikel er. Her kan I som virksomhed opbygge jeres troværdighed og autoritet ved at vise, at I deltager i debatten, og at I ved, hvad I snakker om.

Vi kan hjælpe jer med at udvikle og skrive et skarpt indlæg, som sætter tankerne i gang hos modtageren, og som styrker jeres position på markedet.

Intern kommunikation
Det er rigtig godt at have stærk ekstern kommunikation, men intern kommunikation er lige så vigtigt for, at virksomheden fungerer, og at medarbejderne trives.

Hos VIGILANT kan vi hjælper jer med at afdække, hvad der fungerer, og hvad der ikke fungerer hos jer, og sammen kan vi finde frem til, hvor vi skal sætte ind. Er det en stor opgave, overtager vi også gerne hele processen og alt arbejdet med jeres interne kommunikation.

Kundecase

Referencer er vigtige, når vi træffer et valg, og det gælder også i byggebranchen. Kundecases og referencer er derfor et stærkt værktøj, når du skal gøre din virksomhed interessant for potentielle kunder. De er derudover også stærkt content til dine sociale medier, hvor de kan øge dit brand awareness og øge salget.

Vi er eksperter i at skrive. Med journalistiske redskaber stiller vi de rigtige spørgsmål og skriver en interessant og fyldestgørende case.

Faktablad
Kort og godt. Sådan bliver du nogle gange bedt om at beskrive et produkt, din virksomhed eller andet. Det kan eksempelvis være i dialogen med pressen, og det kan være svært at finde de centrale fakta frem og sætte dem lækkert og overskueligt op.

Hos VIGILANT kan vi hjælpe dig med alt fra research, interviews, analyse, layout og selvfølgelig til selve tekstarbejdet.

Sociale medier
Vi kan ikke komme uden om, at sociale medier er blevet en central del af manges hverdag, og det er vigtigt at være til stede, hvor dine kunder er. Derfor er det et oplagt sted at nå dine kunder, få dit budskab ud og starte en dialog.

Men hvordan gør man? Det hjælper vi dig med. Vi har styr på, hvordan du skaber værdifuldt og engagerende content, hvornår du skal dele det, og hvordan det hele sættes op i en content calender.

Advertorials
Vil du have din målgruppe til at huske din virksomhed og jeres produkter, kan en advertorial være vejen frem. Det er en reklame forklædt som en annonce, og den vil som regel have større effekt, fordi den skiller sig ud ved at ligne en artikel, hvor kunden kan læse om produktet.

Vi i VIGILANT kan skrive fængende advertorials, som afspejler din virksomheds tone of voice, og som er tilpasset netop din målgruppe.

Årsberetning
En årsberetning er din mulighed for at fortælle om din virksomheds udvikling, og det er her, du kan begrunde de valg, I har foretaget.

Hos VIGILANT kan vi hjælpe dig med at skrive og udforme en gennemarbejdet rapport. Vi er eksperter i at afspejle din virksomheds tone of voice og i at vinkle den til din målgruppe.

Udstillingsmateriale

Udstillinger og messer er et godt værktøj til at skabe opmærksomhed omkring jeres brand og produkter. Det er her, I kan tale med både potentielle og eksisterende kunder og leverandører.

Vi har mange års erfaring med både tekstforfatning og kunde- og leverandørhåndtering. Vi lever teksterne til jeres udstilling og rådgiver jer i, hvordan I fremstår professionelle overfor jeres besøgende. Det kan både være gennem oplæg og kortere briefinger, så jeres medarbejdere føler sig klar til arrangementet eller messen.

Har du brug for hjælp til noget, som ikke står på listen? Ring eller skriv til os, så finder vi ud af det sammen.